söndag 18 maj 2008

Återrapportering

Natten förflöt utan några missöden. M sov bredvid mig i vår dubbelsäng. Jag väckte honom ett par gånger - och i hans fall är det lögn att säga att han när han är "normal" går att väcka - men det var som jag sa till D när jag kollade honom första gången att "alla hans reaktioner är precis normala..." som när jag blåste honom i ansiktet till exempel - så reagerade han som han brukar när han blir "störd" när han sover o s v. Vi tolkade det som att allt var OK, han liksom kändes OK. Och med facit i hand idag - med en helt vanlig dag vad honom anbelangar så var det nog en korrekt bedömning.

För övrigt igår så var jag och barnen ute och åkte lite buss och tunnelbana - allt för att det är ett äventyr för de här barnen att göra det - så "stadsungar" de nu kan betraktas som att vara. Men, i vanliga fall så går eller åker vi bil dit vi skall, så det är lite halvt exotiskt att åka buss och för att inte tala om tunnelbana! Vi åkte till Globen och tittade på den jättestora golfbollen, såg en massa Bajen-supporters, köpte lördagsgodis och sedan åkte vi med D hem (han hade jobbat). Ett äventyr i barntappning! Vem har sagt att man måste göra en massa dyra saker jämt, haha!

Idag har vi varit i badhuset. Jag har klippkort via mitt nuvarande jobb - friskvårdsbidraget har betalat - så för mig och D kostade det bara två klipp och för T kostade det 15:-. Killarna gick in gratis. Också ett billigt och mycket uppskattat nöje :). L var dock lite harig och vägrade åka vattenrutschbanan mer än två gånger. M däremot åkte för glatta livet ihop med D och T. Sedan gick D och T och övade simning lite grann i en annan bassäng. Takterna sitter i - men mer övning krävs nog för att få till det riktiga flytet i att orka en hel distans, om man säger så.

Nu ska jag ta och förbereda killarnas kläder för imorgon, T har redan koll på vad hon skall ha på sig, och sedan ska jag nog bara sjunka ner framför TV:n en stund. Tänkte vara lite tidigare på jobbet imorgon (får väl se hur det går med den saken bara... Hmm, tröttmössa...) eftersom det har skett en stor omflyttning i vårt "rum" under helgen. Ett par avdelningar har flyttat ut och ett par avdelningar har flyttat in och alltsammans har komprimerats, kan man säga. Ska bli mycket spännande att dels se hur det ser ut - men framför allt så vill jag försäkra mig om att allt funkar - telefon, dator o s v.

Jo, förresten - om du har en blogg - säg till om jag får länka till den. Vore kul :)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du får länka till min blogg om du vill, kan lag lägga till din på min blogg?

Mamma J sa...

Vad kul - då länkar jag till dig. Du får gärna länka till mig :).

Anonym sa...

Vad skönt att natten var lugn, och att han reagerade bra.

Verkar som att ni hade en toppendag! Som du säger - vem behöver dyra nöjen när man t ex kan åka buss? Det är exotiskt för Filip också, han skulle gärna åka buss varje dag helst. ;-)

Du får gärna länka till mig!

Jag ska fixa länkar på min blogg också, men min blogg-tjänst är tyvärr lite osmidig, så jag har inte funderat ut nåt bra sätt att göra det på än. :(