söndag 20 december 2009

Dåligt samvete

Tiden går så fort och jag har helt enkelt inte riktigt haft kraften och inspirationen för att komma igång här efter semestern. Det har lite att göra med att vi kom hem lördag, och sedan jobbade jag bara två dagar och genomgick sedan en mindre operation i onsdags. Sedan kommer ju julen därtill, även om vi (läs jag) har dragit ner ambitionsnivån lååångt ner, så är det ju ändå vissa saker som man vill ha med - inte minst för barnens skull.

Sedan får jag lite så där extra dåligt samvete för att jag fortfarande inte har gjort en ordentlig bloggrunda heller - och om jag inte gått runt och hälsat på alla er, så kan jag ju inte riktigt förvänta mig att ni besöker mig... Så, där någonstans fastnade jag.

Hursomhelst så har vi gjort hälften av julgodiset nu och granen är klädd. Idag har vi varit i pulkabacken i snöyran halva dagen, hela familjen. Jättehärligt! Man måste ju passa på nu när vi har fått lite riktig vinter! Hoppas sååå att det skall få vara så här ända fram till mars nu! Men, jag inser det orimliga i min djupa önskan med tanke på hur det har varit de senaste åren och tar tacksamt emot varje dag med minusgrader och snö och njuuuter!

Jag har inte lagt ner här, jag lovar - trots att det kanske verkar som det. Men, jag trivs alldeles för bra i bloggosfären och älskar allt det ger mig att blogga och läsa andras bloggar. Så, detta är bara tillfälligt.

Ha det bäst så länge!

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Klart att man kan ha för mycket annat runt sig ibland.
Kom igen när tid och lust faller på! =)

Nenny sa...

Härligt, lev livet i snön medans den finns. Sitta här kan man göra när det spöregnar :). Ni har dragit ner ambitionsnivån inför julen, men har hunnit göra hälften av julgodiset, det är inte dåligt! Det är nog det första jag skulle dra in helt! Godis kan man köpa, ischoklad, Mozartkulor, Gröna kulor, lite After Eight och nån chokladask så är julen färdig. Vad gör ni för godis?

Maj Korner sa...

Vi är nog fler som har lite att pyssla med så häng inte läpp du. Rätt som det är är det januari och oxveckor och du kommer ha jättemycket tid att blogga.

Gafflan sa...

Det är ju juletider och allt därtill. Blogga kan du göra när det finns tid och inspiration.
Ha det bra :)

Angie sa...

Min blogg står lite still just nu, den med, men jag kikar in till dig. Lusten/tiden kommer tillbaka