söndag 20 mars 2011

Inte de rödhårigas vår

Inför festen jag var på igår hade jag fått för mig att jag skulle hitta mig en liten fin topp att ha till mina svarta byxor.

Sagt och gjort. Ut och leta. Jag menar, butikerna fylls ju nu med vårens alla nyheter...

Kan meddela att de som, liksom jag, är ljusa i hyn och antingen rödhåriga eller rödlätta kommer att få det svårt denna vår.

Vårens färger är nämligen gammelrosa, blekt gammelrosa a k a dimrosa, blekblått, beige och korallrött (d v s rött som går mot orange). Lite lejongult såg jag nog faktiskt också (gult som går mot brunt).

Let me tell you: Åtminstone på mig så funkar ingen av dessa färger. Överhuvudtaget.

Jag hade en av "mina gamla trasor" på mig igår. Det blir en billig vår.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Det bådar inte gott för oss =( Hoppas att jag har kläder så att jag klarar mig tills i sommar och att det är andra färger som gäller då! Tror dock inte att jag kommer att lida någon nöd, det finns nog en del "gamla trasor" i min garderob också som jag kan använda, några som jag t.o.m kanske glömt bort att jag hade, inte helt omöjligt.... =)
/natural read head

Mamma J sa...

Det kanske t o m är en god sak detta - att vi får återupptäcka saker djuuupt därinne :-).