lördag 16 oktober 2010

Synfel

Jag sa till maken att "Jag undrar vad 17 jag har för synfel egentligen. För utan glasögonen så ser jag banne mig inte bättre vare sig jag tar den lilla texten nära eller långt ifrån..."

Dottern flikar in "Jag vet vad du har för fel då, mamma!"

Och jag som tänker att det var attans vad tidigt de börjar läsa om sådant i skolan, men hon har väl snappat upp det på TV eller så - så intet ont anande frågar jag "Jaha, vaddå?" varpå hon flinar och säger: "Blind!"

Hehe, ja nog för att jag ser allt sämre - men blind vet jag väl inte...

2 kommentarer:

Pia sa...

Hur gammal är du? Jag är 43 och för en månad sedan, som över en natt, kunde jag inte läsa det finstilta längre. Var tvungen att lyfta upp glasögon och läsa utan glas på näsan!! Nästan lite läbbigt.. det gick så fort!

Mamma J sa...

Jag är 39, men jag kan säga att jag har upplevt ungefär samma sak som du... Jag är översynt men är slarvig med att använda mina glasögon - men nu efter sommaren har synen blivit väldigt mycket sämre rätt fort, tycker jag. Insåg det när vi var på IKEA och, hur jag än bar mig åt så kunde jag inte läsa texten på någon möbel utan ganska stora problem... Hm!