måndag 18 oktober 2010

Vinter?

Alltså, vad är det här man hör om snöflingor i oktober?

Nej, tack. Det är sådant som händer där min pappa kommer ifrån. Långt upp i Norrbotten. Där händer sådant. Utan att man direkt höjer på ögonbrynen.

Men här?

Jag satt dessbättre i ett möte i fredags när det visst hade kommit något snöliknande från himlen ett slag på eftermiddagen där. Så, jag missade det. Och slapp se eländet.

Jag är annars pro vintern.

Jag gillar riktig vinter. Förra året var det helt perfekt! Snön kom den 15 december och det kom massor och den låg kvar ordentligt vecka ut och vecka in, månad ut och månad in. Jag vill gärna ha riktig kall vinter med mycket snö och härligt i december, januari, februari och lite vårvinter som börjar där i början/mitten av mars. Sedan kommer våren i april, försommaren i maj/juni och sedan kommer det sommar i stora lass i andra halvan av juni, hela juli, augusti och någon vecka in i september. Höst från september och igenom oktober och november - och så var vi framme vid vintern igen... SÅ vill jag ha det.

Inte vinter i oktober. Stopp nu.

4 kommentarer:

Pia sa...

Jag gillar att vi har fyra årstider här i Sverige. Och jag älskade verkligen förra vintern. Vi hade inte en enda tödag på 2,5 månad!! Det var fantastiskt!!!

Mamma J sa...

Ja, bara inte vintern blir för lång - så får den gärna vara både snörik och kall. Inte börja i oktober, det går jag inte med på bara!

Orsakullan sa...

Hejsan!
Vad kul att du såg fotot i tidningen. Tycker också att det är fint. Min mans systerdotter fotade oss (hon har gått media) och redigerade och hon är verkligen superduktig. Korten är tagna hemma hos mamma och pappa i Orsa där vi också hade själva vigseln. Tack för de fina orden!!

Pia sa...

Sv: Det verkade som killarna från AMF kände sig lite girl-iga(läs obekväma) i de där rosa tröjorna.. :o)