tisdag 5 april 2011

Dålig journalistik

Jag undrar lite över varför Fredrik Skavlan får fortsätta program efter program med sin dåliga journalistik och sin självupptagenhet.

Jag vet inte hur han tänker när han i sin intervju med Stenmark tjatar vidare om hur tyst och tillknäppt Ingemar alltid har varit, trots att Ingemar gång på gång bjuder in till andra frågor och försöker få honom att förstå att visst är han inte den mest sociala, men han stänger inte till på samma sätt längre... Och Skavlan maler på. Upprepar. Om och om igen.

Eller som när Morten Harket sitter och säger att han har en märklig förmåga att veta saker som skall hända - att han som 17-åring visste att han skulle bli stjärna. Inte en dröm. Inte en förhoppning. Han visste. Och att han har haft flera andra tillfällen som han har vetat saker i förväg. Som har visat sig stämma. Igen och igen. Och tror ni Skavlan hakar på och frågar följdfrågor när Morten berättar detta? Morten ler. Väntar sig nog att få förklara vad han menar. Eh, nej. Herr Skavlan han tittar ner i sina kort och fortsätter med sina platta, trista förberedda frågor.

Han har oförtjänt bra gäster i sitt program. Undrar just hur länge det håller?

1 kommentar:

Pia sa...

Jag tänkte faktiskt samma sak när jag såg programmet med Stenmark.. "Men lägg ner för faaan" tänkte jag.. Jag tror att Skavlan fått lite storhetsvansinne..