fredag 1 april 2011

Underbara april!!

Inte för att vädret gör att man går upp i falsett direkt, jag som är ledig och allt - men ändå: Det är APRIL!!!

Om jag var gift med en amerikan och bodde "over there" så hade jag allvarligt övervägt att döpa min dotter till April. Tycker att det är ett så vackert ord!

Själva månaden känns så härligt löftesrik också. Mars känns som en övergångsmånad bara, medan i april - ja, då händer det :-).

På tal om april - och den 1:a också: Har ni stött på några luringar i tidningar, tv eller kanske på jobbet eller så? Gick du på det? Berätta! Och alla dessa april-luringar vi minns :-). Falukuriren som skrev om en ny sorts snötulpaner som växte rakt ur en snödriva, ett år. Den minns jag så där speciellt även om den inte var så bra *s*. Själv då?

5 kommentarer:

Mamma J sa...

Hittat ett, som jag faktiskt gick på för att jag tyckte att det var så genialiskt... Men, man är visst väääldigt pantad om man gick på det, så - jag erkänner!

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/article944391.ece?pageNumber=2#comments

Mamma J sa...

Åh, den här är ju så bra att jag redan NU vet att jag kommer att referera till den fler gånger detta datum :-)

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/darfor-mar-man-samre-an-kvinnor

PJ-Osk... Jo, jag tackar jag!

Orsakullan sa...

Förra året skrev de i Mora tidning att Zorngården gick så dåligt att den skulle monteras ner och flytta till Skansen :) Det kom visst massor med arga insändare efter det! Minns även ett år då Mt skrev att de skulle pröva en ny sorts trycksvärta och på framsidan var det två stora svarta blaffor som de påstod luktade och så uppmanade de läsarna att sniffa på tidningen och bedöma vilken som luktade bäst. Haha!

Orsakullan sa...

Förresten, för året i Dalarnas skrev de också att det fr.o.m året efter skulle bli möjligt att besiktiga bilen online. Man skulle ta kort på olika delar och skicka in över nätet :)

Mamma J sa...

Hahaha, jag gillade speciellt den där med trycksvärtan. Alltid roligt att veta att man gjort något som verkligen SYNS när folk går på - jag menar, du kan ju föreställa dig hur man spanade på folk när de läste tidningen för att se om de snossade på den. Hahahaha!