fredag 4 maj 2012

Gripande

Ibland (rätt ofta faktiskt om jag ska vara ärlig) undrar jag om jag är en av norra Europas mest blödiga personer...

Jag menar - är det någon annan av er som blir tårögd av radioreklamen för Ronald McDonald-hus? Ni vet, när mamman sjunger vaggvisa för sonen över telefonen och avslutar med att säga till pappan något i stil med "Nu sover han nog, sovgott älskling, vi ringer imorgon igen!" eller när farmor berättar om när hon var liten för barnbarnet, också det över telefonen och säger "Tjaa, vad ska jag mer berätta..." och den sjuka flickan frågar: "Farmor, ska du lägga på nu?"

Banne mig om jag inte blir tårögd bara jag tänker på den reklamen... De har verkligen lyckats förmedla en känsla som inget barn ska behöva uthärda, att vara utlämnad, övergiven, lämnad ensam när behovet av familjen är som störst - när de är sjuka... Och det griper hårt hårt om hjärtat på mig. Varenda vareviga gång.

Inga kommentarer: