tisdag 13 april 2010

Kungabröllop

Vet ni, med anledning av att det just nu skrivs en massa om huruvida prinsessan Madeleine och hennes Jonas kommer att gifta sig eller inte, så bara måste jag ju kommentera det här kungabröllopandet. Om vi nu börjar med de senast nämnda: Helt ärligt - om de, när de nu har varit tillsammans i X antal år, "äntligen" får förlova sig - är det inte lite märkligt att de får kalla fötter DÅ? Eller är det bara en tidningsanka?

Nåja.

Hursomhelst - jag struntar högaktningsfullt i alla som fnyser när det stora bröllopet i juni kommer på tal. Det kommer ju att vara ett stort evenemang och som sådant tänker jag absolut inte missa det! Sedan får alla tycka precis vad de vill. Jag tänker ta med mig mina barn och åka in till trängseln för att bevista den offentliga delen av spektaklet. Ser inte vitsen med att bojkotta. De kommer att ta av "våra skattepengar" alldeles oavsett om jag åker in till sta´n och får lite valuta för dem och de kommer att gifta sig i alla händelser. Sådeså.

Någon som ska med?!

8 kommentarer:

Orsakullan sa...

Jag hade absolut åkt och kikat om jag bott lite närmare!!!

Ango sa...

Nä, jag hänger inte på. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte förstår ståhejet. De ska gifta sig, herregud det gör folk varenda dag ;). Jag tycker inte att det är någon big deal att de ska gifta sig. Jättekul för dem såklart, men inte har jag någon lust att åka och kolla på ett brudpar (prinsessa eller ej) jag inte känner ;). Det har inte med principer eller bojkott eller liknande att göra, utan av ett totalt ointresse!

Anna sa...

Det kanske man skulle ta som en anledning att komma och hälsa på er!! Måste kolla upp mitt schema när jag får det, för visst vore det kul! Jag tycker det är sååå kul att de äntligen får varandra! Lillasystern med pojkvän kanske inte vill gifta sig typ två veckor senare utan vill ha sitt eget år liksom.

BrunettAnna sa...

Dom var inte på mitt bröllop...hade inte ens kommit om jag bjöd...så näää!! Men tackar som frågar!! Jag kan inte va mindre intresserad tyvärr...men är lycklig ändå!! :0)

Pia sa...

Är totalt ointresserad och är inte ens i Sverige när detta sker.. Tycker inte att våra skattepengar ska gå till detta utan kunde ha gått till de utförsäkrade, gamla eller skolan istället. Men nu skiter de högaktningsfullt i vad jag tycker så.. vad kan jag göra??

Taina sa...

Hahaha, du har så rätt så! Tyvärr lite för långt för mig...

Sophie sa...

Jag är inte någon trängselmänniska... så jag kommer bänka mig med dottern hos farmor för att spana in brudparet och allt runt om :)

Sophie sa...

.. på TV menar jag jue!!