lördag 24 april 2010

Myror i huvudet

Kom till TV:n mitt under "Die Hard 4.0" nu ikväll men fick snart gå därifrån... Orsaken?

Jo, "the bad guy" var ju så väldigt bekant och D kände inte alls igen honom - jag kunde bara inte sluta fundera på VAR jag sett honom förut... Kan man koncentrera sig på en film då? Inte jag iallafall...

Fast, då hade han inte sådana där tänder. Munnen såg liksom annorlunda ut. Jag drog slutsatsen att han helt enkelt hade någon form av grej på tänderna i filmen för att förändra sitt utseende lite grann.

Lämnade därför TV:n och för att börja leta på nätet.

Läste hans "filmografi" på IMDB.com. Ingen träff som kunde stämma överens med det jag brukar se på/har sett. Dessutom såg jag på bilderna att han ju hade sådana där tänder hela tiden. Hmmm...

Fick väl då inse att jag helt enkelt misstagit mig. Jag HADE inte sett honom förut. Det var någon annan som såg precis ut som han, men med andra tänder. Men, vem var då hans "dubbelgångare"?? Var hade jag sett honom då?!

Googlade: "Timothy Olyphant looks like"... "Timothy Olyphant lookalike"... "Timothy Olyphant ser ut som"... Men, nej - den jag sökte var inte Josh Duhamel. Jag håller inte ens med om att de skulle vara speciellt lika... Iallafall inte i jämförelse med "my guy"...

Rannsakade mitt minne. Min känsla sa att jag sett den här killen i sjukhuskläder. Den sade också att han liksom kommit in som en av det "nya gänget" på något sätt. Liksom inte riktigt en i gänget som man var van vid, typ. Och eftersom ju då D inte kände igen honom och kunde hjälpa mig så funderade jag på om han kunde ha varit en av de nya från Mercy West som kom till Grey´s Anatomy för ett tag sedan. OK - gick igenom hela casten på Wikipedia och tittade på bilder och funderade så det knakade.

Ingen träff.

Funderade vidare. Sjukhusserier...

Cityakuten! Kanske det var där då. D och jag tittade för all del på den serien tillsammans, men han kan ju ha glömt - eller, om min teori höll - att han kom in som ny vid något tillfälle framåt slutttampen eller så, så kanske D inte tittade lika intensivt längre (som jag för all del inte gjorde heller men men...) Så, sagt och gjort - jag letade reda på casten för E.R också på Wikipedia.

När jag sedan såg namnet så nästan behövde jag inte klicka på bilden (men jag gjorde det förstås ändå!) Puh!

Nu kan jag sova!

Se bara själv:



Är det konstigt att jag fick myror i huvudet?!

Så, för den som eventuellt googlar på samma sak som jag nu grubblat och grottat i under lite för lång tid för att det egentligen skall vara riktigt friskt och då kanske får träff här: Timothy Olyphant looks like Shane West. Eller för den delen: Shane West looks like Timothy Olyphant.

Sådeså.

Inga kommentarer: