tisdag 20 april 2010

Regeringens linje

Jag säger bara "Heja regeringen" när de nekar flygbolagen statligt stöd nu i "askans spår"...

Jag menar, hur många av bolagen gör inte allt de kan för att skinna både oss resenärer, skattemyndigheter och andra myndigheter för att göra så hög vinst som möjligt i alla lägen.

Men, det passar väl bra att komma krypande nu.

Skulle vara intressant att se om bonusar och liknande fyser inne för alla de styrande, senare - nu när de påstår att de kommer att gå så enormt på knäna av det här ekonomiska avbräcket. Någon som vågar satsa emot att just de går skadeslösa ur den här "krisen"?

Lite cynisk? Javisst.

4 kommentarer:

Knaada sa...

Jag tror tamejtusan att dom behöver pengarna eftersom deras egna redan gått till bonusar. Med det menar jag inte att dom borde få dom...

Jenny sa...

Håller helt med dig! Halkade in hos dig när jag var på Mias vardag... sedan hos någon annan och sedan hos någon annan och nu hos dig. När jag såg att du är tvillingmamma hajade jag till direkt. Har en STOR kärlek till alla tvillingmammor då jag själv är mamma till tvillingar på ett och ett halvt år. Har två barn till, nio och sexton år. Hur gamla är dina tre barn?

Tittar in igen!
Kram,
Jenny

Angie sa...

hahaha, du har så rätt!

Mamma J sa...

Jenny: Välkommen! Min dotter är drygt 9 och pojkarna blir 5 i sommar.