söndag 9 maj 2010

Ny karriär

Har ju förresten inlett en ny karriär.

Som fotbollsmorsa!

Jag provade på det lite smått när T var i samma ålder som killarna är nu - men hon var inte så intresserad, så det blev aldrig så speciellt spännande så där. Och hennes karriär som fotbollsspelare blev mycket kort - istället för att lyssna på genomgångar kan man ju alltid hjula och göra kullerbyttor, kolla blommor och annat liksom...

Men, nu har då killarna börjat. Den lokala idrottsföreningens fotbollsskola drog igång förra söndagen. D är med som ledare. Och jag följde med som supporter. Var minsann på vippen att sparka till så att grästuvorna vid sidan av planen yrde redan första gången!

Idag "vabbar" jag dock, M är så väldigt hostig så L och D fick åka utan honom. Istället fick de med sig T. Jag vet inte riktigt vad hon har för bild av vad som händer på (eller vid sidan av) den stora planen som är smockfull med 04:or och 05:or - för det var både hårspännen och örhängen på innan hon gick iväg. Jojo. Vår lilla donna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska börjas i tid om du har ambitionen att bli fotbollsfru.

Nenny sa...

Underbart, våra barn låter så lika...*hårspännen och örhängen på*. Här är det handbollsmorsa och har så varit hela helgen men för stora damen som faktiskt lyckats lämna hjulandet och kommit till nästa nivå, nämligen koncentrera sig på spelet. Önskar jag kunde hitta fotboll till killarna som skulle älska det!