fredag 14 maj 2010

Lösgodis - själv är bäste dräng

Jag kan inte förstå hur D när han går och plockar en påse lösgodis hem, hittar så mycket konstigt att stoppa i påsen.

Men, alltså - har han ingen koll på vad som är gott? Och vad jag tycker om?!

På samma sätt så gnäller alltid min syster J när jag plockat godis: "Du plockar så mycket konstigt godis!!" har hon mage att klaga när hon sitter med min härliga godispåse som jag bjuder ur... Hrmpf! Passar det inte så får hon väl låta bli att smaka då!

Har insett att det här med en påse lösgodis är ett minerat fält. Antingen tar man lite av precis alla sorter som finns - annars har man garanterat missat någon favorit till någon eller bara plockat äckliga (åh, förlåt - mindre goda) godisar enligt någon annan.

Att ta en eller två av precis alla godisar.... Och så några fler av de man själv tycker om. Och kanske några av de som man vet att någon annan tycker om...

Någon som frågar sig varför sms-lånen ökar i antal?!

2 kommentarer:

Angie sa...

Jag tänker alltid när jag plockar smågodis att jag bara tar goda bitar. Men ändå finns det mindre goda saker kvar längt ner i påsen när det nästan är slut. Hur går det till?

Shamrock sa...

Du har så rätt. Om jag ska köpa till resten av familjen så köper jag "äckligt godis" för det är det de tycker bäst om...