onsdag 13 januari 2010

Hur mycket jag än älskar snön...

.. så kan det inte hjälpas att jag längtar till varmt och skönt och Thailand igen.

Det är för all del så att det inte bara är värmen som sådan man längtar efter, när man vill ha den där typen av semester - utan också bekymmerslösheten, sättet att leva för stunden/dagen bara. Det är ju lite skillnad mot hur vardagen normalt ser ut. Vi drömmer om nästa gång redan nu.

Jag undrar ju om det är som det där fenomenet - när man själv är gravid så ser man massor av magar överallt - eller är det så att det är ovanligt många som åker till Thailand just den här säsongen? Jag tycker att jag hör precis alla överallt prata om att de har varit eller ska åka just dit. En enda familj till Kanarieöarna. Alltså, det måtte ha varit folktomt där just iår!

Min Truman Show-paranoia håller i sig...

OBS. Länken går inte till Expressen eller Aftonbladet.

3 kommentarer:

Orsakullan sa...

Jag skulle GÄRNA åka nånstans också men med fyra barn krävs både pengar och planering. Jag känner ingen som ska till Thailand just nu, ingen som varit där nyligen heller ;) Men nog skulle det vara skönt...

segsliten sa...

Jag har heller inte hört någon som ska/varit i Thailand (varken här eller i Sverige). Börjar nog luta åt att din Gravidmageteori inte är så dum.
Kram ☺

Pia sa...

Skulle gärna åka.. Men pengar, pengar, pengar!!! :o( Varför ska det alltid hänga på det?? *suckar tungt*