torsdag 30 juni 2011

Semesterstänger sjukstugan

Jahapp, här har man varit barnledig sedan i måndags kväll. Och tisdag kom och med den sjukdom. Men, jag trodde i min enfald att febervärken i kroppen enbart var träningsvärk efter vågade lekar på Leksands Sommarland på måndagen, så jag var tappert kvar på jobbet hela dagen, lite allmänt avtrubbad, nysig och snorig. Men, när jag sovit en timme på en solsäng under markisen efter hemkomsten och sedan kollade tempen och fick den till nästan 39 graders feber så insåg jag att det kunde finnas fler förklaringar till värken i kroppen. Så, gårdagen tillbringades hemma, förutom en utflykt till ett tandläkarbesök jag inte kunde boka om om jag ville ha en tid före semestrarna. Innan jag åkte så hade jag ingen feber, så jag kände mig ganska "stark" trots allt. När jag kom hem var febern tillbaka. Suck. Så dagen idag har också tillbringats hemma.

Men, nu stänger vi sjukstugan (ja, maken vek ju också in skägget och har varit sängliggande han också - vi TÅL helt enkelt inte att vara utan våra barn!) - för en minisemester i Göteborg där vi skall se Iron Maiden.

Inte för att de på något sätt är mina favoriter, men D gillar dem skarpt. Och denna gång krävde jag helt sonika att få följa med. Göteborg som konsertstad är ju något speciellt - och det känns dessutom lyxigt att komma iväg och bo på hotell.

Så, som sagt: Sjukstugan som vårt hem de senaste dagarna, stänger härmed!

1 kommentar:

Pia sa...

Iron Maiden hade jag gärna kunnat se.. Om ni blev yra i hatten i Göteborg så hoppas jag att det var av något annat än feber :)

Kram!!!