fredag 7 januari 2011

Bubbla

Vill fortsätta leva mitt liv i bubblan där jag själv lägger ribban för "leveransen". Jag bedöms inte utefter den. Och jag får inte lön efter den heller. Jag blir alltså heller inte varken grillad eller hängd om den inte är enligt vad som förväntas.

I bubblan där jag kliver upp när jag har sovit färdigt och äter när jag är hungrig. Slösurfar om jag så vill däremellan.

Visst har jag ett roligt jobb. Det har jag.

Men, kravlöshet har en alldeles särskild tjusning. Speciellt när man ibland känner att man knäar under kraven.

Snart är den sköna julledigheten slut...

Andas djupt.

4 kommentarer:

Knaada sa...

Det kan bli syrefattigt i bubblan efter ett tag också...

Mamma J sa...

Mycket sant, Knaada. Det är väl den insikten som får en att orka fortsätta och inte bara, tjaa - ge upp ;-).

Pia sa...

Jag tycker det blir jobbigt att leva i bubblan för länge. Jag tycker det är skönt när jobb och skola börjar igen, ordning på dygnet och rutinerna.. Samtidigt som jag självklart skulle vilja vara mera ledig!! Lite schizo så där!! ;o)

Mamma J sa...

Rent praktiskt tycker jag nog också så Pia, men just nu känns det som om inget går på rutin. Det är lite för mycket bara :-).