lördag 1 januari 2011

God fortsättning!

Jag hoppas att ni hade precis den avslutning på det gamla året som ni önskade, med goda vänner eller utan, sovandes eller vakna - jag lägger inga värderingar i vilket..

Själva hade vi goda vänner på middag. I flera år har vi firat helt ensamma hemma bara med familjen - superskönt! Men, denna variation var jättekul och väldigt trevlig!

Vi åt vitlöksfrästa chiliräkor till förrätt, dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng till varmrätt och halloncheesecake till efterrätt. Man kan säga att vi var mer än mätta och nöjda hela gänget efter det.

Vid tolvslaget var det det obligatoriska skålandet och tittandet på fyrverkerier. Vi hade också sådana där "thai-ballonger" som alternativ till smällande himlafröjder. Men, jag kan säga som så att de inte var någon "höjdare" att hålla på med i tättbebyggt område. Vi var bra oroliga för att någon av dem skulle landa på någon balkong, fastna i ett träd och dimpa ner brinnandes på någons altan eller liknande. Så, över vatten = OK, men inte över en massa hus... Hu! De två vi har kvar tar vi kanske med oss till midsommar och skickar upp i midsommarnatten över vattnet på landet. Känns mer som rätt plats.

Kvällen avslutades sedan med att se straffdramat i JVM i hockey, eftersom pojkarna som var på besök var/är väldigt hockeyintresserade. En rysare, som ju löpte väl ut!

Dagen idag började inte förrän vid 12-rycket när grabbarna kom instudsande till oss. Nu spelar barnen på sina Nintendo DS och maken är ute och tar sin årliga nyårsdags-långpromenad. Själv tänkte jag inte göra många knop. Har lovat en av pojkarna att hjälpa till med ihopbyggandet av polishelikoptern i lego han fick i julklapp. Jag tror det får räcka.

Som avslutning vill jag bara önska er alla en riktigt god fortsättning på det nya året och påminna er om att det väldigt sällan blir bättre än vad man gör det.

Visst kan man möta svårigheter man inte kan råda över eller ens rå för, men i alla lägen tror jag på det halvfulla glaset framför det halvtomma. Jag tror svårigheterna trots allt blir lite lättare att tackla då.

I alla händelser hoppas jag att ni alla skall slippa några allvarligare svårigheter det kommande året, utan att 2011 skall bli allt vad ni önskar!

Inga kommentarer: