måndag 3 januari 2011

Thailand eller Orlando?

Min kollega var till Orlando, Florida i höstas. Till saken hör att hon redan innan är fullständigt USA-frälst. Jag har aldrig varit där och aldrig känt någon längtan dit heller mer än för att kanske hälsa på lite folk som bor där.

Men, visst - allt hon berättar om att de gjort (deras familjekonstellation liknar vår) och hur bra de haft det: visst verkar det bra. Men.

Jag vill ju till Thailand igen.

De två resorna är ju så kapitalt olika.

Orlando = massor med upplevelser med Disney World, Sea World, Kennedy Space Center, Universal Studios.

Thailand = sol, bad, sand mellan tårna, god mat och mycket avkoppling.

Make och dotter vill till USA. Maken för att han ju "har varit i Thailand redan!" och dottern för att hon vill till Universal Studios...

Pojkarna vill bada.

Och ja, jag känner nog allra mest för avkopplingen jag.

Idag skall vi hursomhelst hem till kollegan och utsätta oss för indoktrinering i form av semesterbilder.

Vi får väl se var vi hamnar till hösten.

2 kommentarer:

Patrik sa...

Om du kikar pa kartan sa ar Florida inte sa overvaldigande stort. Om du aker nagra mil osterut hamnar du pa atlantkusten. Nagra mil vasterut hamnar du i den mexikanska gulfen. Sa om du ar i Orlando och vill ha sand mellan tarna ska det nog ga att ordna det med.

Mamma J sa...

Äsch då Patrik. Du har rätt som vanligt :-). Hmmm, kanske blir Orlando då.