lördag 13 november 2010

Hjärnsläpp

Ett stycke make glömde två stycken hjälmar på dagis vid hämtning igår = ingen skridskoskola för pojkarna idag.

Och ingen skridskoskola => totalt hjärnsläpp på resten av dagens åtaganden...

Simskola??

Eh, den kom vi inte på förrän nu ikväll. Att - javisstja - simskola kan man ju gå på trots att man inte har några hjälmar hemma... Eller ja, jag tror inte det kollektiva glömmandet egentligen hade med just det att göra. Kedjan bröts bara. Och vi bara totalt glömde.

Det suger. Den kostar rätt mycket per minut den där rackarns simskolan. 30 ynka minuter 8 gånger under hösten för 1150 kronor per barn. Och kunskapen vi önskar att de förvärvar är ju livsviktig!

Suck.

3 kommentarer:

Orsakullan sa...

Lägg av!!!! Jag betalar 325 kr för 10 lektioner x 30 min simskola för Samuel!!! Vilken skillnad!

Nenny sa...

Det är inte billigt att ha många barn :)!
Du frågade om Thildes lakan vid ngt tillfälle i min blogg, de kommer från Ellos och var på någon superrea för ett år sen så jag tror kanske inte de går att få tag på. Men bra kvalité för inga pengar är alltid bra!

Mamma J sa...

Orsakullan: Skillnad var ordet!

Nenny: Hmmm, jahaja... Får hålla utkik om ngt liknande dyker upp igen då..