onsdag 25 april 2012

Direkt farligt

Använder mig av E4/E20 varje dag till och från mitt arbete.

Under en lååång period var det lite problematiskt (även om jag åker åt "rätt" håll - d v s söderut på morgonen och norrut på kvällen) att åka där för att de byggde en extra fil (från två till tre). Men, vi bet ihop och visste ju att det skulle bli så bra när det blev klart.

Så i höstas var de äntligen klara. Vilken befrielse med dessa tre fina filer!

Men, säg den glädje som varar för evigt. Eller ens i några månader.

Jag fattar inte vad de har gjort för vägen är nu banne mig sämre än mången småväg! På denna färdas man i minst 90 km/h och det är mycket tung trafik och mååånga pendlare som brukar vägen varje dag. De har satt upp skyltar på filen längst till vänster om att fordon tyngre än 3,5 t inte får åka där. Det säger en del om hur den filen ser ut. Men, även mittenfilen är för bedrövlig. Det är bara att hålla hårt i ratten för att inte typ studsa åt alla håll.

Så, det är väl bara att se fram emot att de skall göra om hela alltet här framöver. Suck.

Jag hoppas att de som gjorde det första skitarbetet fått sparken. Hela gänget.

Inga kommentarer: