måndag 23 april 2012

Sent omsider...

... såg vi då "Shutter Island" igår, jag och D.

Tycker mycket om filmer där man får tänka till och det kan man ju lugnt säga att den filmen kräver. Jag/vi tycker också att Leonardo DiCaprio är en av "nutidens" bästa skådespelare.

Så, detta sammantaget så fick filmen med beröm godkänt!

Men man kan ju undra vad det är för pucko som jobbar med dispositionerna av film vs reklamavbrott på TV4 när man bröt för 7 minuter reklam när det var 3 minuter kvar av filmen... Min vanliga princip om att dissa filmer som visas på TV4 fick bara större tyngd. Jag avskyr deras upplägg med filmstart, avbrott för 10 minuter reklam, nyheter, reklam, väder, reklam och så film igen. Då tittar jag hellre på en annan film/annan kanal. Men, för Leo gjorde jag/vi ett sällsynt undantag igår. Men, det lär dröja innan vi upprepar det, Leo eller ej.

Inga kommentarer: