söndag 22 november 2009

Drömmen

Jag har i natt - eller på morgonkvisten - drömt att jag läste en dödsannons i en tidning. En dödsannons för en som jag inte känner, men känner till rätt så väl. Det jobbiga är att jag, när jag vaknade, insåg att den var daterad på fredag. D v s jag kan inte få den avfärdad riktigt än.

Nu håller jag bara tummarna för att det var en illasinnad knasig dröm för att jag upplever att så mycket ont händer just nu - och inte en sanndröm.

Det känns förstås rätt obehagligt det hela så nu finns det ännu en anledning till att jag vill att det skall bli fredag snart. Jag vill få bekräftat att det bara var min hjärna som spelade mig ett elakt spratt.

2 kommentarer:

Pia sa...

Usch, vilken otäck dröm.. Jag hoppas verkligen att du inte ser dödsannonsen i tidningen på fredag..
Det är läskigt med såna där drömmar som känns så otroligt verkliga.. man blir skiträdd att det ska vara på riktigt!
Kram på dig!

Knaada sa...

Vi får hoppas att din vecka går lite extra fort! Då blir det ju snart advent också med mys och ljus...