lördag 7 november 2009

Nätverk

Jag var på "nätverksträff" i torsdags.

Träffade inte mindre än 27 stycken fd kollegor som numera är spridda över storstadens många olika företags IT-miljöer. Och åååh, vad det var roligt!

Trots att jag trivs fantastiskt bra med min nuvarande arbetsgivare och inte har för avsikt att byta än på lääänge, för att inte säga någonsin (som det känns nu) så gör sig mitt gamla tattarblod lite påmint sådana här gånger. Har man jobbat som konsult i 10 år, så har man. Det finns så många roliga utmaningar!

Jag är fortfarande uppfylld av kicken i att träffa alla dessa "likasinnade" och prata gamla minnen likväl som att höra hur de har det nu.

Tänk vad många människor man har berörts av och berört genom åren (inte bara genom yrkeslivet förstås). Våra liv har gått parallellt en period och sedan har vi tagit olika avtagsvägar. Vi har färgat och vi har färgats av varandra.

Vilken rikedom alla dessa relationer och lärdomar trots allt är att ha med sig.

Det är det som kallas livserfarenhet, va´?!

Inga kommentarer: