tisdag 28 december 2010

Glitter och glamour

Åh, det kommande 10-årskalaset håller på att ge mig (fler) gråa hår...

Alltså, först hade vi en idé om att ha typ myskalas åt spa-hållet med lite hårinpackning, ansiktsmask och måla naglarna, typ. Vi har en bastu att låna i vår bostadsrättsförening. Men, grejen är att i T:s nya klass bjuder de ALLTID alla tjejerna i klassen på sina kalas vilket innebär 10 stycken bara därifrån. Sedan har hon ju ett gäng "gamla" kompisar kvar från förra klassen och så sina "vanliga" kompisar. Summa summarum: 16 stycken om alla kommer. Det finns en risk att det blir lite trångt om saligheten i bastuavdelningen då, om man säger så.

Försökte då hitta en bubbelpool någonstans man kanske kunde hyra - ja, ni vet som man gör på möhippor och dylikt. Jojo, åldersgräns 16 år om jag ens hittade någon... Vi som inte ens skall dricka någon alkohol. Hrmpf!

Nu är vi inne på "glitter och glamour-kalas/middag" - men vad 17 gör man mer än har glittrigt och fint iordninggjort, dukar fint och så vidare. När de ätit sin trerättersmiddag, vad gör man med dem då? Förslag någon?

2 kommentarer:

Ethel sa...

Hej Jag bara trillade in till dig genon en annan blogg. Kul och läsa om dig och de dina.
Ett litet tips är att ha någon som är duktig på make up som kommer och visar och lär ut lite knep hur dessa ljuvlig flickor ska sminka sig för det börjas väl i den åldern. Var och hur man hittar någon?? Ingen aning, men kanske på MakeUp Store. Jag önskar dig lycka till.

Mamma J sa...

Mmm, inte så dumt förslag alls - men känns som om de är lite lite för små än. Jag ser gärna att de väntar några år till innan de börjar sminka sig - även om jag ju vet att det inte riktigt är så i realiteten. Men, jag vill liksom inte vara den som "propagerar" för det redan nu. Om man säger så :-).

Men, tack för att du försökte - och jag kommer nog att spara tipset - till ett senare tillfälle.