söndag 12 december 2010

Lägger ner luckorna

Har liksom insett att jag inte behöver ett "stressmoment" till just nu.

Under helgen har julklappsinköpen gjorts klara (vissa saker måste dock hämtas på något utlämningsställe vad det lider), pepparkakorna är bakade och dekorerade och lussekatterna är också färdiga.

Imorgon skall jag med T till skolan och sedan skall vi direkt till killarnas lussefirande på dagis. Tisdag skall jag jobba kort dag och sedan till T:s skola igen - för lussefirande där.

Sedan är det bara en vecka kvar till jullov. Skönt!

Det som är kvar på agendan är bl a köttbullerullande och julgodistillverkning.

Det ska vi nog hinna.

Ovanpå allt detta är jag idag evigt tacksam för skepticismen som höll oss ifrån Pandemrix. Om ni missade kvällens Kalla Fakta - läs mer här...

3 kommentarer:

MissC sa...

Stress är mitt förnamn just nu ;) Jag är också en av dom som känner sig glad över att ha struntat i vaccineringen..!!!
Ha en glad Lucia :)

Ango sa...

Jag såg inte Kalla Fakta, men jag har hört om barn som fått hallucinationer tidigare. Det var i Finland tror jag, som den rapporten kom. Jag tillhör också skaran av lyckliga skeptiker. Trots att jag var i riskzonen (liksom halva familjen) valde jag att avstå. Jag hade aldrig kunnat förlåta mig själv om jag gått på att svininfluensan var så grymt farlig, och vaccinerat barnen och de fått såna här biverkningar!

Pia sa...

Med facit i hand så kan jag också känna att "gud så glad jag är att jag inte chansade och tvingade dem att ta vaccinet". Men det var inget lätt beslut, det var det hittills största beslutet jag tvingats ta gällande barnen! Det var ångestfyllt! :o(

Jag är däremot glad över "luckorna". Då har jag färdiga teman och behöver inte sitta och komma på vad jag ska skriva om!!! :o) Men du gör rätt i att skita i det om du känner stress.. Att blogga ska ju vara kul och inte ett "måste". Vi är nog många trogna som kommer hit även om du inte skriver ett inlägg per dag. :o)

Kram och glöm inte att andas i julhetsen!