onsdag 8 december 2010

Lucka 8

Dag 08 – Ett ögonblick

Oj, det här ämnet var lite svårt känner jag...

Ögonblicken när jag såg mina barn för första gången - när det gäller dottern, när de lyfte upp henne på min mage och när det gäller pojkarna, när de lyftes över skynket (de kom med planerat snitt) ligger ju nära till hands att berätta om. Det är exakta minnesbilder. Lustigt hur de sätter sig fast.

Men, men när jag tänker på frasen "på ett ögonblick" - så tänker jag på det som hände vår släkt den 19 mars 2003. När min morbror p g a ett ögonblicks ouppmärksamhet - ett ögonblicks fokus på fel sida vägen gick ut framför en buss. och dödades.

Än idag har jag svårt att förlika mig med tanken på att han faktiskt är borta. Mitt i livet. Första barnbarnet hade just fyllt 1 år. Så mycket kvar att ge. Det känns inte alls som om det snart är 8 år sedan det hände. Så onödigt.

Och det gick på ett ögonblick.

3 kommentarer:

Knaada sa...

Tänk att ett ögonblick kan förändra så mycket för så många.

Helena sa...

Jag har en liknande lista i min blogg, fast den är på 30 dagar! :)

Angie sa...

Ett ögonblick kan rymma så mycket...