måndag 6 december 2010

Lucka 6

Dag 06 – Mina syskon

Jag har två systrar. Båda två är yngre än jag. Den ena 2,5 år yngre, den andra drygt 10 år yngre.

Utan att lägga någon värdering i det så har jag insett att jag, när jag pratar om dem, kallar den ena för "syrran" och den andra för "min lillasyster". Det är trots allt en viss skillnad på relationen om man har växt upp tillsammans eller om man har varit så pass mycket äldre alltid. Iallafall i vår familj.

Syrran har två söner och en sambo. Småpojkarna är 5 och 3 år gamla och mina barns favoritkusiner! De bor i ett hus som står ute om natten i en stad som ligger lite för långt bort från oss för att kunna ses så ofta som framför allt barnen skulle önska.

Min lillasyster är en förlovad journaliststuderande särbo som nyss tagit körkort. Hon har en folkskygg men vacker katt, en tillika journaliststuderande "andra halva" och står just i begrepp att byta Medelpad mot Östergötland.

Inga kommentarer: