onsdag 1 december 2010

Lucka 1

Första luckan i Min Egen Adventskalender (vars upplägg jag snott av Pia) är här (innan jag kryper till kojs). Passar mig perfekt som har lite dåligt med inspiration nu när tiden och orken inte riktigt räcker -jag hoppas att jag skall ta mig igenom (och framför allt hinna) alla dagarna:

Dag 01 – Vem är jag?

En snart 40 år gammal trebarnsmamma med rötter i Norrland och Småland, färgad av en födsel i Västmanland och en uppväxt där, i Värmland och Dalarna. Sörmlänning sedan 17 år (oj, har det blivit så länge - hur gick det till?!) Lider av bacillskräck, är emetofob light, något av ett kontrollfreak vilket gör att jag så när håller på att bränna ut mig som projektledare för allt och inget och avskyr måsten i stil med "måste städa"... Har massor med fräknar på hela kroppen och färgar håret för att "jag" är mer mörkt rödhårig än blond. Har ett jobb där mina egenskaper som drivande, ifrågasättande och lösningsorienterad kommer till sin rätt. Ibland skulle det nog dock vara bra om jag kunde släppa lite på prestationskraven, sänka nivån lite, eftersom tiden inte alltid räcker till allt. Ibland räcker "good enough". Jag trivs bäst hemma i soffan tillsammans med familjen. Gillar att skämma bort mina barn, men försöker hålla igen ibland iallafall. Annars blir det ju vardag av allt och tas för givet. Men, sant är att det är svårt! Det var lite om mig.

1 kommentar:

Pia sa...

Kul att du snodde den.. Det är som ett bra upplägg och inspiration för 24 dagar framåt.. :o)
Ska bli kul att komma tillbaka hit och läsa lite mer om dig! Kram!