torsdag 2 december 2010

Lucka 2

Dag 02 – En sak ni inte vet om mig.

En del av er kanske vet det, eftersom det egentligen inte är någon hemlighet - men: jag är fruktansvärt rädd för spöken!

Man får dock "mörka" sådana saker när man skall försäkra barnen om att det inte finns några spöken. Nåja, deras spöken och "mina" skiljer sig ju lite åt, kan man säga.

Jag är helt övertygad om att s k gengångare finns. Men, jag har aldrig stött på någon själv och vill aldrig aldrig aldrig göra det heller.

Jag skulle kunna tänka mig att bo i ett sådant där lite äldre trähus, gärna gult och med sadeltak, punschveranda och vackra trägolv. Men, från att "kunna tänka sig" till "verkligen köpa ett" är längre än vägen till banken. För tänk om, hemska tanke, det skulle dyka upp ett spöke (vänligt eller ej - det är ointressant!) i det gamla huset?! Då bidde nog maken änkling väldigt hastigt och förhoppningsvis olustigt. Hu!

2 kommentarer:

Pia sa...

Oj.. då skulle inte du vilja göra de saker jag gjort. Typ seanser och anderesor. Har haft kontakt med min pappa bl a!! :o)
Var det här dumt att skriva? Men "mina" spöken bor i Norrland, en bra bit från dig! :o)

Mamma J sa...

Åh, nej - och ja. På samma gång som det skrämmer mig massor så fascinerar det mig. Men, nej - jag tror jag står över :-).