lördag 11 september 2010

Märklig "tröttma"

Alltså, den där boken... Den liksom hänger över mig.

Rätt många sidor. Inget som brukar avskräcka. Men, nu har jag för det första en deadline.

Den skall ju lämnas tillbaka.

Då blir det som någon form av låsning i mig. Jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Jag som skulle läsa.

Lade mig hyfsat tidigt igår för att hinna läsa lite. Somnade nästan omgående.

Och nu gäspar jag nästan käkarna ur led. Tjugotvå minuter över nio...

Bara för att jag tänkte gå och lägga mig och läsa. En biblioteksbok. Med bäst-före-datum...

2 kommentarer:

Pia sa...

Undra om det är hösten som är på gång ordentligt? Jag vaknar nästan varje kväll till av att boken brakar i golvet!! ;o)

Mamma J sa...

Ja, hösten eller ett sömnpiller i form av en tegelstensliknande bok :-).