fredag 17 september 2010

Sjuk vecka (inte som man kan tro)

Rubriken betyder inte *peppar peppar* att vi har varit sjuka i veckan. Det är jag evinnerligt tacksam för.

Men, min vecka har varit sjuk...

Sena kvällar p g a lätt hysteriskt tempo på jobbet under veckan i kombination med föräldramöte på dagis och en missad första dansgång i onsdags - så kan veckan sammanfattas. Jag har inte vågat räkna samman antalet timmar än...

Nu har barnen beställt pizza till middag. Tror ni att vi tyckte att det var ett bra förslag?!

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Mycket bra förslag!
Det är tur att finns "hemkörd pizza" ibland. Ha en skön kväll!

Pia sa...

Det blir detsamma här.. men den gör maken!! :o)

Sv: Den förra regeringen förordade hellre sjukpension än att via rehab o arb-träning få ut någon i arbete vilket absolut inte var bra.. Gick själv sjukskriven rätt länge och ordnade all rehab själv!

OM man ORKAR jobba så ska man inte gå hemma.. Så blir det rödgrönt på söndag så måste de ta till sig just det. Det är en superviktig fråga!

Men att denna regerings nya regler gjort att massor av människor far illa, därom råder ingen tvekan. FK har ju själv blivit helförvirrade av alla nya regler som regeringen bestämt, som dessutom ändrades rätt många gånger från början.. Till slut fick i allafall döende i cancer slippa ställa sig till arb-marknades förfogande.

Jag har själv tjänat på denna regering, inte tu tal om annat. Men jag skulle gladeligen lämna tillbaka mina extra hundralappar om det gjorde att de som verkligen är sjuka får vara det med en bra rehab, sund arbetsträning och sedan ett humant beslut om arbete eller sjukpension. Jag har många i min närhet som drabbats, som jag VET verkligen är sjuka!

Jag tror att kärnfrågan är: vad händer mig om jag plötsligt blir sjuk, råkar ut för en olycka eller blir arbetslös?? Ställer man upp på dessa regler, ja rösta då på Alliansen. Gör man det inte, solidaritetsrösta då på rödgrönt!
Det är MIN åsikt!

Ha en skön lördagskväll, med go-pizza och mys! Kram!

Mamma J sa...

Nilla: Tack!

Pia: Ja, jo. Du har så rätt i det du säger. Jag vet bara inte om jag tror att de andra kan göra det bättre. Det känns som om alla bara säger det man vill höra - på olika sätt - och alla ändå kommer att göra precis som de vill och sko sig själva efter bästa förmåga.