fredag 27 augusti 2010

Dåligt tålamod

Hörde en kortare intervju med Mona Sahlin på radion imorse.

OK att han ställde en fråga som hon tyckte att hon redan besvarat - men han vinklade till det för att få ett annat svar eller ett mer uttömmande svar eller något ditåt, men måste man svara snorkigt något i stil med:

"Nu var det ju det jag sa alldeles nyss (underförstått: om du bara hade lyssnat!!) men jag tar det väl igen.... "

Jag har hört andra politiker svara ungefär på samma sätt (ex Maud Olofsson) och jag kan för all del förstå om journalister blir tjatiga och lite väl "på" - men jag tycker ändå att de måste förstå att när det där rycks ur sitt sammanhang, när det låter som om de idiotförklarar en person - så slår det bara tillbaka på dem själva.

Inte vann hon några sympatipoäng hos mig inte för att han kanske nu var dryg. Sina personliga känslor för att svara på samma sak igen och igen får hon helt enkelt stoppa undan (vilket jag tyvärr upplever att hon är väldigt dålig på).

Jag tyckte mest att hon blev ännu mer osympatisk. Om nu det gick (och detta har inget som helst med hennes politik att göra - utan handlar helt och hållet om hennes person).

Inga kommentarer: