måndag 16 augusti 2010

Smeknamn

Lite roligt är det allt att mina pojkar har hittat på ett smeknamn till min ena kusin. Helt på eget bevåg.

Kusinen ifråga fick i midsomras den stora äran att bära ett par tårtor från punkt A till punkt B vid ett tillfälle. Det har föranlett att mina pojkar numera benämner honom med enbart namnet "Tårtan".

Jag hade inte riktigt fattat att det "fastnat" förrän när pojkarna fyllde år ett par veckor efter midsommar och kusinen kom på besök och pojkarna lyser upp och säger "Hej Tårtan" när han kommer...

Jaja, det var ju ändå inte så lång tid emellan där. Tänkte jag. Men nu i helgen har vi firat sagda kusins 30-årsdag. Jag informerade mina söner om att vi skulle hälsa på honom på lördagen med anledning av detta. Varpå kommentaren inte låter vänta på sig "Åh, ska vi hem till Tårtan?! Vad kul!!"

Eh, jaha - där satt det smeknamnet. Nu är han visst ett bakverk för tid och evighet. Eller tja - hittills iallafall för ett par månader....

2 kommentarer:

Tårtans syster sa...

Välkommen tillbaka =) Och tack för senast, för visst hade vi trevligt på festen i lördags!!!! Så trevligt att du glömde dina två kassar med böcker du fått av mig, hihi!

Mamma J sa...

Jaaa, kanontrevligt var det!!

Äsch, jag glömde dem med flit (säger vi) för att jag skulle få komma dit snart igen!