onsdag 7 september 2011

En del

Har jag blivit jättegammal och stenålders om jag tycker att det nya modet att gå omkring i en jättelik sparkdräkt också känd under namnet One Piece är hemskt?!

Jag skulle absolut, mycket väl, kunna tänka mig att sätta på mig ett dylikt plagg och softa omkring i hemmavid. Det ser onekligen rätt bekvämt ut.

Men, därifrån till att ha det på sig utanför husets fyra väggar?

Skulle inte tro det.

Det är bland det absolut fulaste jag har sett. Det övergår mitt förstånd att vuxna människor (och även modemedvetna, normalt begåvade barn och ungdomar) ens tänker tanken att gå ut och se ut som en jättebebis!

Eller som hon som jag såg på bussen, som nog trodde att hon var ett kattdjur (eller om hon kanske var Tarzans Jane?!). Hon liksom skuttade uppför de få trappstegen, visade upp sitt kort för chauffören och svingade sig in på den plats hon sett ut åt sig. I en, förstås, leopardmönstrad vuxensparkdräkt.

Jag rös då. Jag ryser nu.

Inga kommentarer: