söndag 4 september 2011

Och hur luktar det där

Jag har en liten hangup.

Och det är på smutsigt hår.

Jag tycker att det är bland det mest ofräscha jag kan se på en människa i dagens Sverige.

Jag tycker liksom "Hur svårt kan det vara?" att hålla håret rent. Om man nu inte är uteliggare och alltså inte har tillgång till samma varma, rinnande vatten som vi som har tak över huvudet i välfärds-Sverige. Schampoo? För att hålla håret rent behöver man ju inte köpa frisörschampoon för en massa dyra pengar om man nu inte absolut vill eller har råd.

När jag ser en människa med så där uppenbart smutsigt eller flottigt hår tänker jag direkt:

"Om håret ser ut så där... Hur luktar det då på andra, lite mer "luktande" ställen på den kroppen, om ni förstår vad jag menar??"

Vill helst inte tänka för länge på det eftersom det gör mig illamående.

4 kommentarer:

Ting sa...

Haha, usch.
Nu får jag massa doftförnimmelser...

j-sis sa...

Hade PRECIS den tanken härom dagen!

Mamma J sa...

Hahaha, lika skadade båda två :-)!

Pia sa...

Åh guud.. nu fick du mig att tänka på "bussmannen" här i stan. Om han satt framför en på bussen så dog man! Seriöst! :( Han tog alltid fram sin bok och under tiden han läste så kliade han sig i huvudet = rörde upp lukten ordentligt. Och du vet hur stickande ammoniak är.. samma stickande lukt kom från hans skalle. Han luktade ALLTID likadant!! Det gick fan inte att andas med näsan och gick det så bytte man plats direkt! *ryser i hela kroppen bara jag tänker på honom*