tisdag 13 september 2011

Kan börja längta nu

Hur skall man som första-gångs-USA-resenär kunna förstå att två timmar mellan flygen på Chicago O´Hare inte är tillräckligt?

Våndan, våndan, våndan som vi har haft som inte har minskats för varje person som sagt saker i stil med "Åh, det kan bli tight!" "Oj oj, då får ni springa!" kan ni ju bara föreställa er.

Snacka då om att stressen eskalerade när vi fick ett mail idag där det inte bara stod att vi skulle få en extra mellanlandning (en liten sväng från Chicago till New York och först efter det till Orlando) utan dessutom minskades tiden i Chicago till 1 timme och 40 minuter... Andas djuuupt.

Men, då ryckte min riddare på sin vita häst ut och ringde våra researrangörer och diskuterade hela upplägget med dem.

Nu har vi 4 timmar och 45 minuter i Chicago och slipper någon utflykt till New York.

Puh.

Behöver jag säga att huvudvärken kom som ett brev på posten när jag fick beskedet?

NU kan jag sluta oroa mig.

Och börja längta!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Var någonstans bor ni på semestern (när ni inte är vilse på o'hare)?

Mamma J sa...

Hahaha, tänkte faktiskt inte komma vilse där!

Vi utgår från Orlando hela tiden - har bokat hyrbil som vi skall åka runt med till Sea World, Disney World, Kennedy Space Center och Universal Studios. Och shoppingcenters! Vi ska shoppa järnet :-).