tisdag 6 september 2011

Kom inte här och sjåpa er

På tal om nedkomst.

Laila Bagge Wahlgren som skall föda barn närsomhelst har ju uttryckt det så väl: "Man föder ju inte i en månad. Man föder i max ett dygn, så det är max ett dygn jag är borta, säger hon."

Så, det är tur att jag inte skall föda barn någon mer gång med tanke på hur mör iallafall jag har varit efter mina förlossningar (en vaginal och en med planerat kejsarsnitt). Lite lagom trött så där. Lite lagom loj och inriktad bara på det/de nya livet/liven man har fått träffa - och inte så intresserad av omvärlden. Lite lagom hormonstinn så där på tredje dagen också...

Kom alltså inte här och sjåpa er ni som skall föda barn - det är bara att börja jobba igen efter ett dygn. Herregud - ni ska väl inte föda i en månad??

Sicket rekorderligt fruntimmer hon är, den där Laila Bagge Wahlgren.

1 kommentar:

Ango sa...

Jag skulle i princip kunna hålla med Laila. Jag hade uten problem kunnat sätta mig och jobba några timmar dagen efter vilket som av mina kejsarsnitt. Nu vet jag inte hur mycket hon ska jobba, hur mycket som tillkommer utöver det som direktsänds, men viss skulle hon väl kunna klara av en direktsändning om det skulle knipa?