måndag 26 september 2011

Win-win eller win-loose

Retar mig inte bara på förändringarna som FaceBook-operatörerna prackar på oss användare utan urskillning och utan att vi kan välja själva vad vi vill av dessa: Visst tycker jag att människor och i synnerhet mina vänner är intressanta - men att jag skall få uppdateringar om varenda status alla kommenterat känns oerhört överdrivet. På samma gång har jag ju insett att också mina vänner ser allt vad jag gillar och kommenterar och deras vänner kan via deras gilla-markeringar eller kommentarer också få fri tillgång till mina statusuppdateringar... Suck.

Jag retar mig också på att ansvariga raljerar över klagomålen.


För, visst är det gratis - men inte hade de haft några jobb eller några förmögenheter om det inte vore för alla användare - d v s desamma som de nu verkar tycka att de kan "ha och mista"... Hur många av cheferna får vara kvar då?

Inga kommentarer: