tisdag 1 juli 2008

Förberedelser

På lördag fyller D år. Vi passar på att fira killarna då också, som ju annars fyller på måndag. Vi gjorde en liten grej av det förra året och bjöd in lite folk till 2-årsfika (förra året då) på dagen först och så skulle vi grilla till kvällen, sa vi, om vädret tillät. Förra året vräkte det ner typ hela dagen då. Det var samma lördag, fast då VAR det killarnas födelsedag. Med skottdagen blev det nu två dagars förskjutning och D:s födelsedag istället.

Så, vi har bjudit in lite folk iår också - lite som en träff innan alla åker på semester åt olika håll - och så ska vi fika och grilla. Vad det verkar just nu, så ska det bli fint väder på lördag - håll tummarna!

Idag har vi därför börjat förberedelserna - jag har bakat choklad och punschmuffins - men med rom istället för punsch, för punschessens stod inte att uppbringa. Och så har jag och killarna gjort små hallonmuffins också. Resten köper vi nog :).

Imorgon skall jag på bio med C som fyller år på fredag. Vi skall äta något först och sedan skall vi se Sex and the City, som födelsedagspresent till henne från mig/oss. Ska bli skönt att komma hemifrån till lite riktig verklighetsflykt :).

Men, nu stundar min riktiga sommarfavorit kl 21 - förra veckan dök han upp igen, min gode vän Tom Barnaby i "Morden i Midsomer". Det är ett sommartecken om något, om man nu skall leta sådana på samma sätt som man letar vårtecken :). Jag skall nog ta och duscha innan det börjar... Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äääntligen ska du se den!!! Å vad kul ni kommer ha, klä upp er och ta med näsdukar! :) Hälsa och gratulera alla födelsedagsbarn/vuxna! Kram!