onsdag 30 juli 2008

Mellanlandning

Hemma igen, för några dagar. Tvättmaskinen går varm (även om vi faktiskt inte smutsat ner så mycket per person, så blir det lite grann med lakan och allt på 5 personer). På lördag drar vi till Motala för en natt hos D:s äldsta syster med familj - och sedan vidare transport till Varberg och Lejet på söndag. Där skall vi träffa D:s faster och farbror samt farmor som bor där. Vi kommer också att sammanstråla med en kollega till mig, A, och hennes familj. De skall bo på samma vandrarhem som oss - och tillsammans med dem skall vi göra Liseberg och Ullared :).

Nu kommer vi alltså senast från Långvind. Vi for ju till Leksand i torsdags kväll (ja, vi ändrade oss från att åka fredag till att åka sent torsdag kväll - var framme vid 12...) eftersom det skulle vara så fint väder. Och det har det varit - med besked. Så varmt så man knappt kunde andas! Till och med JAG badade!! Det ni! Det händer inte ofta - det är ett antal år sedan jag badade i Sverige överhuvudtaget. Jag är en av de värsta badkrukor du kan tänka dig. Det är inte bara det att det är kallt - jag tycker också att det är lite småobehagligt med botten och att jag inte ser vad som finns där. På det viset föredrar jag faktiskt poolbad även om det finns andra fördelar med sjö och hav :).

Sedan for vi då till Långvind i söndags och där har vi haft det supermysigt! Badat i havet och ätit gott. Umgåtts och haft såå himla trevligt! Och igår kom J & C upp över dagen också med två av de fem, och tillsammans med dem tittade vi på två sommarstugor (de var på jakt) - en av dem lade de ett bud på - det är en stuga emellan den och A och C:s stuga - och idag fick de besked - det är klart! Så, nu har vi alltså två kompisfamiljer som har stuga däruppe. Vi skulle bra gärna vilja köpa vi också, men vi det blir lite dyrt på samma gång som det faktiskt just nu inte finns någon stuga som jag skulle kunna tänka mig (mer än den som J & C nu tjingat då..). Men, vi tänkte att vi kanske skulle hyra stuga där nästa sommar iallafall (någon/några veckor) och så får vi se. På sitt sätt är det ett rätt bekvämt sätt att ha sommarstuga - då behöver man inte skötseln året runt, om man säger så. Dessutom är man på plats som stugan med stort S dyker upp. Vi har ju i omgångar också pratat om att köpa något i Leksand, men det är dels rätt så dyrt och dels rätt så bökigt på flera sätt, så... Vi får väl var vi hamnar i den där frågan också :). Långvind är ju bättre på det sättet att det är ypperligt för barn - de kan röra sig mer eller mindre fritt och det finns massor av andra barn där, så. Jaja...

Nu skall jag, D och T titta på film - Spiderwick - och svulla godis. Så - hasta la vista!

Inga kommentarer: