tisdag 15 juli 2008

Populärt upplägg

Haha, vårt upplägg med födelsedagsfika följt av grillning på kvällen har smittat av sig på min ena arbetskamrat som hade 3-årskalas i lördags och våra kompisar J & C som har 10-årskalas på söndag :). Tänk vilken tur att vi ordnar så kul och bra att alla andra vill göra likadant, haha! Så - ni som nu inte redan har haft det, men som har barn eller andra i er närhet som fyller år snart, nu vet ni hur ni skall göra för att ordna kul party!

Idag kom de hem igen, min familj! Och vet ni, det är nästan pinsamt att erkänna (iallafall när man har lääängtat så efter att få vara ensam hemma) - men igår när jag satt i soffan och gjorde absolut ingenting som man MÅSTE - jag lagade inte ens mat! Jag tog en glass och ett glas martini istället, haha! Det kan man liksom aldrig ge barnen när de säger att de är hungriga! Men, om man är ensam hemma och inte hungrig, bara lite så där sugen på något gott - då passar en glassbåt och en martini som hand i handske! Jo, när jag då satt där, så längtade jag inte så mycket - men när jag gick och lade mig och alla rummen var tomma, då var det faktiskt lite tomt (nähä?!)... Så, nu är ordningen återställd och min söta familj är hemma igen. Vad D gör nu? Ja, gissa?? Han måste ju ligga i hårdträning inför att polarna kommer över imorgon... Och Anna - du är inte gammal, det är T:s sätt att säga Iron Maiden när hon var liten bara :). Hon satt i bilen och var väl bara en tvärhand hög när hon sa "Pappa pappa - lyssna AjdoMajdo!" Gissa om Pappa Hårdrockare blev nöjd då??

Imorgon börjar jag tidigt. Jättetidigt. Ni vet det där klockslaget som inte egentligen borde få vara ett klockslag utan bara borde vara något som vuxna ägnar sig åt ibland när barnen sover och ingen har ont i huvudet, hehe... SÅ tidigt börjar jag imorgon OCH på torsdag! Men men... Det innebär ju att jag slutar tidigt, så... Bitte håll tummarna för bra väder imorgon eftermiddag, så jag inte lika gärna hade kunnat sitta inne på ett kontor och svarat i telefonen ;).

Goodnight, sleep tight - and don´t let the big bad bed bugs bite!

(Jag har iallafall bäddat rent idag - så här är då inga bed bugs ;)...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Puh! Vad skönt att jag inte är gammal då! :) Vi ska ju ha 5-årskalas på lördag och gissa hur vi lagt upp det?! *hihi* Låter väldigt bra att du kunde njuta av din egna kväll men ändå längtade efter dem...de är ju det bästa liksom! Kram!