torsdag 24 juli 2008

Semester!

Veckan har runnit undan. Måndag var det lite halvtrist väder, så då passade vi på att städa lite härhemma. Och tvätta tvätta tvätta. För en gångs skull började jag tvätta i tid innan vi skall ut och åka. Fråga min mamma annars hur ofta jag har kommit med en påse med blöt tvätt när vi har kommit dit, haha. Alltid är det något som inte hunnit torka när man tvättar i sista minuten. Men, faktiskt blir det nog lite samma sak denna gång eftersom killarna nog använder ett par shorts idag (de hade dem igår också), som jag kommer att vilja ta med mig när vi åker imorgon :).

Tisdag så var vi också "bara" hemma. Ett äventyr i sig med två vilda 3-åringar!

Jag var ner till H&M med M & L och köpte dem två par shorts var. Jag insåg att de hade för få sådana - framför allt när vi skall ut och åka och inte har tillgång till några tvättmöjligheter på en vecka. Då behövde de fler att byta emellan. Det var "Ta 2 betala för 1" på alla reavaror, så jag kom undan med fyra par shorts för 150:-, varav 50:- betalades med en bonuscheck. Så - ut från mitt konto gick bara 100:- för alla dessa shorts. Det var trevligt! Det blev varsitt par med mörkt blå jeansshorts och varsitt par smalrandiga blå/vita shorts i jeanstyg de också. Sådant som står emot smuts bra :).

Men, jag säger bara att det var sista gången de fick följa med mig utan vagn! L fick prova shortsen på stående fot, eftersom han är den av dem som är störst. Då blev M lite avundsjuk och sprang iväg och drog av sig sina shorts någon annanstans i butiken - och kom tillbaka i bara blöjan.... Jag skickade iväg honom för att hämta shorts (och skor) och tillbaka kom han med shortsen på bakochfram. Före och efter detta sprang de runt överallt och jagade varandra, hur mycket jag än försökte få dem att titta på shortsen jag tittade på o s v. När jag stod i kassan så kröp de in under en sådan där snurr-kläd-ställning så man bara såg fötterna på dem... Iväg for vi sedan till Kvantum - M fick sitta "däruppe" i kundvagnen och L "därnere" för någon sådan där bil som de kan sitta i och köra, ville jag inte ta när de hade så där mycket spring i benen. Genom hela butiken hördes sedan L:s sång ("Mors lilla lathund" - fast det handlade om Mors lilla apa, eller något i den stilen) och mitt: "Sätt dig ner L. Sitt ner L. Rör inte det där L." o s v. Så, jag har lovat mig själv dyrt och heligt att de inte får följa med båda två under samma förutsättningar någon mer gång.

När vi sedan kom hem så åkte D ner till gymmet en sväng och jag tog fram lite kritor, saxar, papper och limtuber till dem - och så fick de sitta och klippa och klistra ute vid altanbordet medan jag försökte lapa lite sol. Det slutade med att L ritat med kritorna på mer eller mindre hela bordet (som tur var är det plast så det gick bra att få bort) och sedan ritade några snygga (?) streck på ena grindstolpen på altanstaketet. Då blev jag rätt arg och skickade upp honom på hans rum och började sanera. När jag torkat bort allt så pratade vi han och jag om att han inte skulle göra så mer, och så fick han komma ner. Medan jag plockade bort lite utifrån så tryckte han så igång våra bärbara telefoner - en sådan där söksignal när man letar efter enheterna - så det pep i hela huset en stund. Då skickade jag ut honom - men innan han hunnit ut så var han på väg in i musikskåpet för att byta musik... Puh!

Väl ute så drog han och M iväg ut på "berget" utanför oss. Jag suckade bara lätt och bara iddes inte springa efter dem, jag tänkte att de kommer väl hem så småningom. Jodå - två sekunder senare stod de på framsidan och plingade helt hysteriskt på dörren.

Någon som önskar köpa ett par söta välartade pojkar på 3 år och några veckor? En blond och en lite mörkare, den ena med gröna ögon och den andra med blå. De är mycket verbala och kreativa, så ni behöver aldrig ha tråkigt mer och de har mycket roligt tillsammans. Ni kan få oanade renoveringar gjorda i ert hem, öppna ert sinne för det oväntade! Det är samma erbjudande som på H & M - ta två betala för en! Skynda fynda!

Igår så var vi och badade i havet, helt nära färjan över till Mörkö. D var ofta där och badade när han var liten, så det var en liten tripp "down Memory Lane" för honom. Jättefint var det där och syster J med familj var med oss. Sedan for vi hem hit och grillade hamburgare och spelade RobotBuzz.

Idag skall vi ev åka en sväng till Hågelbyparken och klappa djur, kanske åka lite elbilar, leka och ev titta på Clownen Manne. Det känns som om man måste "rasta" dem lite varje dag. Sedan skall vi packa och göra oss iordning för morgondagen. Imorgon har vi nämligen för avsikt att åka till Leksand och sedan på söndag åker vi vidare till Långvind där vi skall stanna till onsdag nästa vecka. Då åker vi hem hit igen.

Så, schemat är hyfsat fullt framöver - mestadels utan internetuppkoppling. Så, ni får helt enkelt klara er utan mig några dagar :).

Må väl i solskenet och smörj in er!

Och, jo - förresten, om ni vill vara ute i god tid iår - och slippa julstressen så är det dags att börja köpa julklappar nu. Idag är det precis 5 månader kvar till julafton ;).

1 kommentar:

Anonym sa...

*asg* Vrider mig av skratt och igenkänning här i receptionen! Ljuvligt att läsa att det finns fler... :) Ha en skön semester och kör försiktigt. Hälsa! Kram AnnaK!