torsdag 17 juli 2008

Lådbilslandet

Japp, till Lådbilslandet tänker min man ta våra barn imorgon när jag jobbar (Sorry sister!). Hade nästan nästan hoppats att de skulle skjuta upp det till nästa vecka, så att jag fick följa med - men nu blir det nog så att J och de äldsta barnen följer med D och våra barn dit imorgon.

Det är bara att hoppas att SMHI har bättre koll på prognosen för imorgon än idag. Det står fortfarande att det inte skall regna alls här idag. Men, det har varit minst sagt växlande väder här i trakterna under dagen. Det har varit strålande sol omväxlande med dunder och brak och ösregn och så sol igen... Nu syns fortfarande solen - men, det regnar, ett ganska fint regn nu. Imorgon ser prognosen ut som det skulle ha varit idag - så man kan ju hoppas att de har RÄTT om det då!

Japp, imorgon är sista dagen innan det är dags för 4 veckors semester. Ska bli skönt! Vi har inte direkt jobbat ihjäl oss på jobbet de senaste dagarna, kan man väl säga - så visserligen har det nästan varit som semester, förutom tiden jag har klivit upp onsdag och torsdag - halv 5! Jag har börjat 6 de senaste dagarna, nämligen :). Visst, man är trött - men på något sätt är det ändå ganska mysigt - för solen är ju uppe och världen håller liksom på att vakna, och allt känns så nytt och fräscht på något sätt. Och på vägarna är det så gott som tomt. Så, inget ont som inte har något gott med sig. Man slutar ju lite tidigare också, än annars :).

Idag har vi kört lite hjärngympa mot varandra på jobbet (ajabaja säger säkert den korrekte, men vad 17...). Jag började med att skicka en utmaning från Vetgirig till mina kollegor. Och sedan var vi igång och utmanade varandra lite fram och tillbaka :). Det var kul som omväxling till att bara mest sitta :)! Man går bara in på sidan där och i vänstermarginalen kan man klicka på Utmaningen - sedan får man välja ämne och vilka som skall bjudas in - och sedan kör man! Superkul!

Inga kommentarer: