söndag 20 juli 2008

Mariefred

Igår var vi till Riddardagarna i Mariefred - och nu suger det återigen i mig av längtan att flytta dit.

Jag har alltid tyckt att Mariefred är så himla himla fint, ända sedan jag kom dit en gång för länge sedan tillsammans med en dejt jag hade då. Och, varje gång jag kommer dit så tänker jag "JA, här vill jag bo!"

Jag har ju en rad kollegor som bor där och som så klart puffar alldeles särskilt för att bo där. De som jag känner som "pratar emot" det säger dock att det bara är en sovstad, vilket ju faktiskt också är sant. Det är inte så många av de som bor där, som också jobbar där. Det finns för all del både förskolor och en skola, lite småaffärer och dylikt. Men, skall man storhandla och annat, så får man åka in till Strängnäs, Eskilstuna eller Södertälje. I det sistnämnda tillbringar jag ju ändå mina dagar jämt :).

Och det är ju så himla fint där!!

Men, så är det det där med att vi trivs fantastiskt bra där vi bor. T går i en jättebra skola och trivs. Killarnas förskola, tjaaa. Den är helt OK, den skulle jag dock inte sakna om vi flyttade om man säger så. Men, den funkar och de trivs de också. Vi bor ett jättebra område med toppengrannar med massor av ungar o s v. Så, det är inte helt lätt att bryta upp...

Jaja, vi får väl se var vi hamnar.

Idag vaknade barnen 10 över 9! Härligt va`?! Eller ja, det var de minsta som gjorde det. T kom inte förrän kvart i 10. Nu skall vi nog ta oss lite frukost och sedan gå ut och prova vattengevären som M & L fick i födelsedagspresent (jag tror inte de har fått prova dem än, iallafall har inte jag varit med och gjort det) och sedan i eftermiddag/kväll skall vi på 10-årsfika/grillning hos J & C eftersom de idag har varit föräldrar i 10 år!! Deras W har alltså födelsedag idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men! Jag skrev ju en kommentar i går ju! Jag tycker i alla fall att ni ska hamna i Värmland. :) Helgen blev jättebra med fika och grill, tack för bra idé! :) I kväll är det dags för Mamma Mia! Kram A!

Anonym sa...

Ja, det är jag igen. :) OMG OMG OMG vilken film! jag vill bara dansa och sjunga just nu, wow! I am the dacing queen!! *hihi* Kram A!