torsdag 4 februari 2010

Ensam ålderdom

Häromdagen när jag höll på att hjälpa L av med overallen efter dagis, ville han å det bestämdaste titta på TV på direkten. Jag sa nej och tyckte att de skulle göra något annat, leka med sina saker eller så. Tids nog skulle de få titta på TV, lite längre framåt kvällen så där. Det ville han dock inte alls gå med på utan han klämde då i med: "Om jag inte får titta på TV nu på en gång tänker jag aldrig komma och hälsa på er när jag blir stor!"

Jahapp, där ser man. Där fick vi! Så, nu har jag alltså orsakat en besökare färre på hemmet...

2 kommentarer:

Knaada sa...

Oops det var hårda ord från liten man :)

Mamma J sa...

Ja, jag var mest fascinerad över hur han kunde veta att det var ett verkligt hot, att det var något man kan tycka är tråkigt... :-)