fredag 5 februari 2010

Grått hår

Jag har ju färgat håret i en herrans massa år. Jag är naturligt blond, men kör i rödbrunt/brunt mest jämt, för att jag trivs bäst i den färgen. Jag har gjort ett par försök att återgå till min vanliga, naturliga färg - och även blonderat det rätt hårt vid ett tillfälle, men insett att rödbrunt/brunt är betydligt mer jag.

Med tanke på att denna färgning har pågått en längre tid, så har jag liksom aldrig haft chansen att se om jag har fått några gråa hår. Jag täcker dem ju innan jag ens hinner se dem!

Fast, faktiskt - just nu har jag en utväxt jag borde ta itu med. Och faktiskt, när jag synade ordentligt häromdagen så tror jag att jag såg några strån som liksom var lite annorlunda än de andra. Ja, faktiskt - jag tror att jag har hittat mina första gråa hår!

3 kommentarer:

Maj Korner sa...

Grattis! Eller nåt.

Ebba Christina sa...

Ja de kommer antingen man vill eller inte. Jag vet. Har kämpat i massa år med tuber och annat. Må så gott...

segsliten sa...

Tänkte bara varna dig ... de förökar sig snabbare än kaniner!
Kram ☺