fredag 19 februari 2010

Istid

Ju mer jag tänker på det, ju läskigare blir det. Faktiskt. På riktigt.

Angie kläckte tanken. Som fått mogna lite i mitt huvud.

Och... Tänk om detta inte är något annat än en inledning till en ny istid? Vi tror att jamen, nu snart så skall det börja töa. Bara en månad till. På sin höjd. Och jag, min klämkäcka typ, säger till alla som gnäller att februari ju är en vintermånad, och vinter = snö. Men, tänk er att snön fortsätter falla - dag ut och dag in. Vecka ut och vecka in. Månad ut och månad in. Mars, april, maj, juni...

Vet ni? Då flyttar jag till Thailand. Man kanske får promenera första biten om nu alla flygplan är insnöade. Och så startade en ny folkvandringstid. Hur otäckt det än må kännas (ja, för allvarligt - när man börjar umgås med den här typen av tankar, så får man lätt en viss panik-känsla i bröstet när det larmas om ytterligare snöfall och snökaos och...) så kanske vi är med om något alldeles historiskt! När det gäller folkvandring så är det ju så där 1600 år sedan sist. Inget som händer så där dagligdags med andra ord.

3 kommentarer:

Ting sa...

Hjälp, vad läskigt!

Nenny sa...

Och jag försöker raskt få till en lösning, vi behöver ju vatten, så om vi spänner ett skynke över hela sverige och fångar upp snön, smälter den på nått sätt och omvandlar till värme så ska du se att vi nog kan lösa det här också... Och medans vi fixar det där med skynket så kan vi ju fundera på hur vi ska styra om molnen med all snö och förorena lite till så vi får upp värmen. Tar det här kanske priset som dagens dummaste kommentar, men jag känner liksom att jag inte har tid folkvandra till Thailand just nu :)!

Pia sa...

Hm, nog för att jag har älskat den här vintern.. men nog vill jag ha vår och sommar nu.. inte fortsatt snöande och snöande...

Har du ställt gps:en för vandringen till Thailand? Jag hakar på.. ;o)