söndag 21 augusti 2011

Egen dödsannons

Att skriva sin egen dödsannons som en kvinna i Göteborgstrakten visst hade gjort i veckan - är inte det lite väl "kontrollerande"? Att skriva "Idag har jag avlidit, jag efterlämnar..."

Många är nog de som har lämnat önskemål om dikter och skrifter i både dödsannons och på gravsten, men att ta steget och verkligen formulera annonsen i förhand med sig själv som avsändare.

Bra? Eller dåligt?

Jag tycker personligen att det känns som om man har lite svårt att släppa kontrollen och tro att de anhöriga är kompetenta nog att klara av det. Men, det är jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De är nog väl kompetenta till att klara av det. men hennes önskan var hennes..
Kände henne väl.. Ville hon ha det så så får hon det och hon var den snällaste person som någonsin funnits!

Mamma J sa...

Då måste jag nog säga att i det här fallet så var det bra! :-)