onsdag 10 augusti 2011

Gräsänka ikväll

D åker fram och tillbaka till Motala ikväll för att skjutsa T till kusinen som bor där. På lördag skall kusinens pappa (D:s svåger) springa Midnattsloppet tillsammans med D - så då kommer hon med dem upp igen.

Detta innebär alltså att jag och pojkarna är ensamma hemma ikväll.

Det regnar ute.

Jag har hämtat ut en bokleverans från Adlibris.

Tror ni jag tycker att det skall bli tråkigt att D inte kommer hem förrän framåt elva och jag har hela kvällen för mig själv (nåja, med undantag för sönerna då)??

Mitt enda problem just nu är att välja vilken av böckerna jag skall börja med...

Sändningen innehöll Karin Alvtegens "En sannolik historia", Louise Boije af Gennäs´ "Högre än alla himlar", David Nicholls "En dag", Sofie Sarenbrants "Vecka 36", Emma Hambergs "Baddaren", Maria Ernestams "Kleopatras kam" och Luke Rhineharts "Tärningsspelaren".

Angenäma bekymmer.

5 kommentarer:

Maj Korner sa...

Tärningsspelaren är ju en kultbok, börja med den!

Nenny sa...

Jag tog mig igenom En dag för något år sedan och det faktum att jag läste den på engelska och orkade hela boken är ett tecken på att jag älskade den!

Orsakullan sa...

Jag gillade inte One Day nåt vidare (läste ochkså på engelska). Hade höga förväntningar pga alla bra recensioner men jag tyckte den var trist. Vecka 36 har jag nyss läst på e-bok och den var OK men lämnade lite för många frågetecken. Övriga kan jag inte uttala mig om men tar gärna emot boktips när du läst dem! Har ju kommit på att jag kan ladda ner e-böcker från biblioteket hemma.

Anonym sa...

Sofie Sarenbrant är en kompis/släkting till mig :-)

Jag har läst hennes böver, berätta gärna vad du tyckte sen :-)

Kram Maria

Anonym sa...

Men herregud hur stavar människan... Hennes böcker ska det va :-)