söndag 28 augusti 2011

En ödets ironi

Mitt favoritspår i skogen innebär en biltur på ca 10 minuter och sedan parkerar man vid ett dagis, nej förlåt förskola, och så går man en liten bit upp till skogen.

Men, i veckan när jag skulle springa så kunde man inte komma fram på den lilla gatan där - för att förskolan brunnit!

Jag tänkte då att ödet kanske sa till mig att jag inte skulle springa just den dagen - men ändrade mig till att ödet nog bara prövade mig (jag hittar inte in till det där spåret om jag inte får gå just den vägen) - så jag vände bilen och åkte till ett annat, inte alls lika bra, spår. Men, jag gjorde det. Och jag sprang hela där också! Bra där! Min beslutsamhet håller i sig.

Nåja, nu var det inte riktigt det jag syftade på egentligen med rubriken utan det faktum att den här förskolan som ser ut som vilken rätt så nybyggd förskola som helst - en större villa i vinkel om man säger så. Det lustiga är bara att det är en "Ur och Skur"-förskola. Jag som trodde att den typen av verksamhet var ute precis hela tiden och kanske eventuellt hade en liten lägenhet eller liten typ stuga för det allra nödvändigaste.

Jaha, ödet sa visst till dem också.

Inga kommentarer: